Friday 16 December 2011

ISLAM larang bercinta??

Bismillahirrahmanirrahim..

module sistem saraf kali ni betul2 buat diri ini rasa macam robot.perh.seriyes,banyak sangat untuk dihafal dan di'memorize'. mohon Allah beri kekuatan.

ok lah.tajuk kali ni, ''ISLAM larang bercinta??"

ramai jugak yang berfikiran macam ni,
tapi sebelum anda cop Islam ni tak kasi bercinta,
biar saya ajukan balik soalan buat para pembaca.
kalau benar ISLAM tak kasi bercinta,
dah tu macam mana dengan Siti Khadijah dengan Rasulullah?
Saidatina Aisyah dengan Rasulullah?
tak bercinta??

Insan,
cinta itu fitrah manusia,
yang kadang2 kita tak mintak untuk hadirnya perasaan itu.
dan sebaik-baik percintaan adalah,
percintaan yang boleh membawa kita dekatkan diri kepada Ar-Rahman.

tetapi insan,
cuba renung sekejap.
berapa ramai yang cintakan pasangan mereka,
and yet buat maksiat dengan si dia.

jika benar kita kasih,cinta,sayang,
terhadap pasangan kita,
and sudi untuk sehidup semati,
justeru,
kenapa perlu kita sanggup untuk menariknya ke neraka kelak?
itu nama kasih?cinta?sayang?

saya pernah bertanya,
kat seorang sahabat saya,
sampai bila dia nak bercinta?

"insyaAllah sampai kahwin"
"kalau boleh biar sampai syurga :) "

nah!
nak sampai syurga,
tapi tangan dok berkepit,
keluar berdua-duaan.
dengan cara ni anda nak jumpa si dia,
di syurga Allah kelak?
for sure jawapan 'tak' kan?
then?

insan,
pasangan kita tu,
makhluk Allah,
dan cinta itu pun anugerah Allah,
jadi,
kenapa perlu kita melakukan perkara,
yang mendatangkan kemurkaan Allah,
sedangkan kedua-duanya(cinta dan si dia),
adalah milik Allah?

bagi saya,
saya teringin sangat nak jumpa,
orang yang saya tengah sayang sekarang ni,
yang saya cinta,
yang saya kasih,
kat syurga Allah kelak.

akan kerana,
di akhirat kelak lah pengakhiran kita,
dunia ni hanya sebagai tempat persinggahan.

jika benar kasih,
jika benar cinta,
jika benar sayang,
berkorban lah sikit untuk si dia.
tahan lah sikit untuk nak gayut malam-malam,
untuk keluar bersama,

bukan apa.
nanti dah kahwin,
bukan tak boleh buat semua tu,
lebih dari tu pun boleh. :p


saya anti-couple?
tidak.tidak sama sekali.
couple lah,tapi dengan syarat,
ikutlah syariat yang telah ditetapkan.
even saya pun bercinta jugak. hikhikhik. *blushing*



akhir kata,
*tepuk dada tanya hati.bai,kalau sayang,biarlah sampai syurga ye? :) *


Assalamualaikum :) jaga diri,jaga iman ye?

No comments:

Post a Comment